kafami kurcalayan olay ve kadinin surekli kendinden vermesi olayi

burda yazilan yazilara ve bi cemaatin kadina kati davranislarini konu almak istiyorum...
onlara gore bir kadin karma egitimde yer almaz ve calisamaz,evet gunumuzde ki sartlar karma ve bu durumda kadinlarin kendilerini soyutlamasi ne kadar dogru ayni sistemde erkekler okuyup calisabiliyor bi kadin calismaiyor cunku kadin hemen harama duser diye oysaki bu boylemi sizce kadinlar mi harama cabuk dusuyor erkekler mi? bu toplumu olusturan kadin ve erkeler deil mi ? bi kadini bukadar soyutlamak neden? kendi dilegiyle bu durumdan uzak duran kadinlara saygim var peki aile ve cevre baskisiyla bu duruma boyun egenlere ne demeli? bi kadin evlilikte kendinden veriyor, egitimde kendinden veriyor, calismada kendinden veriyor... bu insanlarin yurekleri hic mi sizlamiyor...kaldi ki gunumuzde calismayan kadina verilen deger ortada..benim sartlarim benim calismaya ve okumaya itiyor ve bu yuzden ben ahiretimi kaybediyor ve islama giremiyor muyum?yani yureginde zerre kadar iman tanesi zerre kadarda deil bulunana islama girmemek demek sizce dogru mu? bizleri eve kapatmak isteyen fitne olarak gosteren bi zihniyetle karsi karsiyayiz... kafana vur yemegini al alimsin sesin cikarsa zalimsin hatta fitnesin... bizler fitnemiyiz bi kadin fitne mi? merhamet kaynagi olan kadin nasil bir fitne? kadinlari islamdan sogutmaya calsiyorlar yoksa isitmaya mi boyle yaparak? ya bizler bu kadar lanetli varliklar miyiz biz bu kadar degersizmiyiz..bizim haklarimizi biz savunamaiyoz muyuz? biz dusunemiyor muyuz? burda imam gazalinin bi yazisi var? kadinlar akilca noksan diye ya madem kadinlar akilca noksan neden ben kendimden daha zeki itimat edecegim bir erkek goremiyorum?


2 yorum

Evet, aslında doğru bile

Evet, aslında doğru bile olsa tek bir yargıyla bakmamak gerekir.Günümüz şartları istisnai durumlarda fazlasıyla mevcut.Katılıyorum.

20.04.2011 - yeşim

s.a

Bir kadının iş yerinde çalışması için belli başlı şartlardan biri, tesettürüne mani olunmaması, vekar ve ciddiyeti hafife alınmamasıdır. Aynı zamanda bu iş yerinde başka insanlar da bulunması ve kadın tek erkekle başbaşa kalmamasıdır.

Zira bir kadın bir erkekle başbaşa kalırsa üçüncülerinin şeytan olacağını Efendimiz bildirmiştir. Hem böyle bir yalnızlıkta halvet vaki olduğundan erkeğe mehr-i misil gibi maddî ceza, kadına da tâzir gibi dinî ceza terettüb eder.

Demek oluyor ki, ihtiyaç içinde olduğundan çalışmak zorunda kalan kadın, tesettürüne, iffet ve vekarına halel gelmeyen ciddi iş yerinde çalışabilir. Çevredeki yabancı erkeklere bu tesettür ve vekar içinde ciddi şekilde muhatap olabilir. Bu şartların yok olduğu yerde kadının çalışma şartı da yok demektir.

Zaten çalışıp kazanma mecburiyeti erkek içindir. Kadın evinde oturur, çoluk çocuğuna bakar. Erkek ise dışarda çalışıp çabalayarak kadının ihtiyaçlarını karşılamak zorunda kalır. Bizim sözünü ettiğimiz şartlar, herhalde böyle hâmisi olmayan ihtiyaç içinde çırpınan kadınlar içindir. Kocası izin vermeyen kadın zaten çalışma hakkına da sahip sayılmaz. Kocasının kazancıyla idare etmesi şart olur, yahut beyinin izni gerekir.

20.04.2011 - Kaside-i Bürde

Konular