Müminlerin Harama Nazar Etmekten Men Edilmelerinin Hikmetleri (4)

Mümin erkeklere ve hanımlara söyle gözlerine harama bakmaktan sakınsınlar, ferclerini korusunlar.Ayetinin Dördüncü İhtarı:

(HARAM BAKIŞLAR, KALBE ŞEHVET TOHUMLARI EKER.)

Kalbin batını ve zahiri olmak üzere iki hali vardır, kalp zahiri bedene hizmet ederken batını kalp ise ruhi ilmi dini vicdani hasseleri taşır,ayinei samedaniye olan batını kalp marifet ilahiyenin mekanıdır.bu mekanda ilim, hikmet ve nur ve fazilet parıltılarının görünmesi ve sünbüllenmesi bir nevi göz ,akıl,mide ve vicdana tabidir,eğer göz güzel suretlere nazar edip onlarla iştigal etse o tahayyuyat mesabesindeki görüntüler ve düşünceler tasavurat kalıplarında şekillenip aklın mertebesinden geçtikten sonra kalbin tasdiki ile marifete döner o kalpte marifet tohumları neticesi de muhabbetullah sünbülleri neşvünema bulur,o kalpten hikmet, hakikat ve nur fışkırır,nurdan gıdalanan batını kalp artık gözün görmediği şeyleri görmeye, hissetmeye ve anlamaya başlar.Kalp sultan olur ve akıl vezirini hayır yolunda istihdam eder.serkeş nefsin arzu ve istekleri bu kapıdan geri döner,hissiyatların ve arzuların gayri meşru istekleri ve tahakkümü akım kalır,kalbin marifetine bütün aza ve hissiyatlar ve letaifler tabi olur.marifettullah ve muhabbetullah ile lezzeti ruhaniyeyi alan insan kalp telefonunun manevi hattıyla mana alemlerinde muhabbete başlar.
Ama o göz haram manzaraları temaşa için istimal edilse, haramlara ve nefse tabi olsa, o zehirli ok olan haram bakışlar kalbe şehvet tohumlarını atmaya başlar, kalbi batını da şehvet tohumlarının sünbüllenmesi neticesinde hikmet hakikat marifet gider yerine abesiyet muzır görüntüler,çirkin suretler,sefih tahayulat sinemaları gelir. Mahbubu bakinin kabesi olan kalbi samedaniyeyi suret ve hayal putları ile doldurur. Hissiyat ve hevasını o şehvet putlarına tapındırır. Bu mubarek kalbi samedaniye de şehvet ve hayvaniyetin,zehirli zakkumları neşvü nema bulur,kalp tuba cennet çekirdeğini değil cehennem zakkumlarını artık yetiştirmeye başlar.Bu bozulan kalpden fenalık,kötülük fikirleri husule gelir.Kalp padişahının marifet tahtına sefih ve serkeş nefsi emmare oturup hükmeder.Akıl vezirini namusları payimal edip,şerefleri ve iffetleri kirletmesine yardım etmesi için adi bir hizmetkar kılar.Kontrolsüz kalan hissiyatlar ve arzular şehvet isyanları çıkarır. serkeş ve sarhoş nefis yularını eline geçirdiği müminleri kolaylıkla zina, günah ve fuhuş yuvalarına sürer,başı boş kalan hissiyatları şerre istimal ederek fıtratının yüce neticelerinden uzaklaştırarak müminleri kulluktan ve imandan islamdan dışarı çıkartır.
Ey haram ile kalbine şehvet tohumları eken biçare insan, nasıl ki diken ekilen tarlada gül bitmezse, pis kokular saçan bataklıklardan miski anber kokuları gelmezse,aynen öylede zehirli haram bakış dikenleri ekilen kalp ve gönül tarlasında marifet gülleri bitmez,göz ırmağından kalp gölüne haram lağımları döküldükçe o kalp gölünden temiz ve nezih manevi kokular gelmez.şehvetle kokuşmuş ve zehirlenmiş kalp gölünde ancak haşaratı muzzıra yaşar.Haşaratı muzıra ile dolu olan kalbin gözünden ve dilinden ancak zehir akar.Muhammed Şamil KAKÇA


Konular