soru..yardımcı olursanız sevinirim
Bir sorum olcaktı...yeni doğum yapmış bir tanıdığımın sorusu bu....eger bu konu hakkında bilginiz varsa bana yardımcıolur musnuz???
SORU:
Doğumdan 40 gün sonra hala kanamam devam ediyorsa namaz kılabilir miyim veya oruç tutabilir miyim??
60 güne kadarda devam edip 60 günden sonrdadevam etse aynı şekilde yine namz kılabilir veya oruçtutabilir miyim??
Allah razı olsun sizlerden....biraz açık bir soru oldu hakkınızı helal edin...
Lohusalık
Lohusalık müddeti kadından kadına değişir. Bazı kadınlarda bu süre, bir gün dahi olabilir. Lohusalık süresi, kanın kesilmesiyle son bulur. Lohusalığın asgarî süresi yoktur. Azamî süre ise kırk gündür. Doğumdan sonra kırk gün geçtiği halde kan devam ediyorsa, artık bu kan nifas kanı değil, özür kanıdır.
Buna göre lohusalıkta kırk günü aşan kanamalar hastalıktan dolayıdır. Böyle akıntının geldiği zamanlarda istihaza hükümlerine göre namaz ve oruç gibi ibadetlerinize devam etmelisiniz. Bu kanamanın olduğu zamanların içinde muayyen olan adet günlerinizde varsa o günlerde hayız hükümlerine göre amel etmelisiniz.
Âdet gören bir kadının cinsel organından üç günden az, on günden fazla gelen kan. Gebelik sırasında gelen kanla, doğumdan sonra kırk günden fazla devam eden kan da istihaza kanıdır. Yine dokuz yaşından küçük kız çocukları ileellibeş yaşından büyük olup da hayızdan kesilmiş bulunan kadınların cinsel organlarından gelen, özür kanı niteliğindedir.
İstihaza kanı, vücudun herhangi bir uzvundan akan kan gibidir. Bununla yalnız abdest bozulur. Devam ederse sahibi özürlü sayılır. Böyle bir kadın abdestini alıp namazını kılar, orucunu tutar. Bu durum, ibadete ve karıkoca ilişkilerine engel teşkil etmez. İstihaza kanı, özürlülerde olduğu gibi, ilk olarak abdest alınıp namaz kılmacak kadar bir süre kesilmemek üzere tam bir namaz vakti devam eder, bundan sonra da her namaz vaktinde en az bir defa görülürse, sahibi özürlü sayılır.
Özür sahibi, her namaz vakti abdest alır. Abdestini bozan başka bir hal meydana gelmediği sürece, bir sonraki namaz vakti girinceye kadar abdestli sayılır. Bu arada özür kanının devam etmiş olması abdeste ve ibadete engel olmaz (eş-Sevkânî, Neylü'l-Evtâr, Mısır, t.y., I, 253, 321).
23.10.2006 - ankebut-57